Hur bestrider man en felaktig faktura?
Om du har mottagit en faktura som du anser är felaktig bör du bestrida den så att den pausas tillsvidare.
Innan du går vidare rekommenderar vi starkt att du först tar kontakt med personen som utfärdat fakturan. Denna person kallas "vår referens" på fakturan.
Du kan alltid du maila support@worknode.se för att få mer information om vem som har utfärdat fakturan.
För att allt ska bli korrekt samt att fakturan pausas till den är utredd behöver du som mottagare göra följande.
1. Skanna QR koden på fakturan eller klicka på länken inbox.fortnox.se
2. Logga in med BankID eller med koden som du hittar bredvid QR koden på fakturan. (OBS! varje kod är unik för varje specifik faktura)
3. Scrolla ner på sidan tills du ser en knapp märkt "Bestrid faktura" Klicka på den för att påbörja processen.
Saknar din faktura QR kod & kod, vänligen skicka ett e-postmeddelande med ditt bestridande till support@worknode.se & Specificera varför fakturan bestrids.