Hur bestrider man en felaktig faktura?
Uppdaterad
Om du har mottagit en faktura som du anser är felaktig bör du bestrida den så att den pausas tillsvidare.
Innan du går vidare rekommenderar vi starkt att du först tar kontakt med personen som utfärdat fakturan. Denna person kallas "vår referens" på fakturan.
Du kan alltid du maila support@worknode.se för att få mer information om vem som har utfärdat fakturan.
- Svenska företag med faktura i SEK
- Besök inbox.fortnox.se Logga in med BankID eller med koden som du hittar bredvid QR koden på fakturan.
- Scrolla ner på sidan tills du ser en knapp märkt "Bestrid faktura"
- Klicka på den för att påbörja processen. - Företag utanför Sverige eller faktura i annan valuta än SEK
- Vänligen skicka ett e-postmeddelande med ditt bestridande till support@worknode.se
- Specificera varför fakturan bestrids.
English
If you have received an invoice that you believe is incorrect, you need to dispute it so we can pause it.
Before proceeding, we strongly recommend that you first contact the person who issued the invoice. This person is called "our reference" on the invoice.
You can always email support@worknode.se to get more information about who issued the invoice.
- Swedish companies with invoices in SEK
- Visit inbox.fortnox.se Logga in with BankID or the code you find close to the QR code on the invoice
- Scroll down the page until you see a button labeled "Dispute Invoice"
- Click on it to start the process. - Companies outside Sweden or invoice in a currency other than SEK
- Please send an email with your objection to support@worknode.se
- Specify why the invoice is disputed.